Pomocník pro každého

22.02.2014 11:20

Minule jsem se s vámi podělil o jeden z nejlepších motivačních nástrojů – o nástěnku. Dnes jsem si pro vás připravil článek o pomůcce, s kterou je každá změna daleko jednodušší. A o čem že budu psát? O deníku.

Někomu z vás se teď možná naježily vlasy. I bez mučení přiznám, že před dvěma roky bych také reagoval podivně. Deníček si přeci píší jen zamilované holky, které se potřebují někomu vyzpovídat, říkával jsem, ať už nahlas nebo v duchu. Mýlil jsem se. Deník má totiž až neuvěřitelné spektrum využití.

Do svého deníku můžete třeba zaznamenávat cenné momenty, které byste neradi zapomněli, můžete si v něm vést takový přehled týdne ve zkratce nebo si psát každodenně dvě věty o tom, jaký den byl. Někdo jiný si zase do deníku může zapisovat skvělé hlášky, které slyšel, ať už v práci, ve škole nebo od přátel a rodiny. Dále může deník posloužit k zaznamenání vlastních myšlenek, přání, obav či nápadů… je to jen na vás. Někdo deník píše denně, někdo týdně a další když si vzpomene. V dnešní době ho ani nemusíte psát ručně, můžete využít svůj tablet, počítač či cokoli jiného, hodně se v dnešní době rozšiřuje možnost psát deník na internetu, kde se o vás odkazy přímo poperou. O tom, jaké jsou na internetu možnosti psaní deníku, skvěle pojednává tento odkaz: https://stastnyblog.cz/2011/06/28/8-zpusobu-jak-si-psat-denik-online/.

Hodně lidí má k deníkům zbytečné předsudky, jiní se zase bojí, že by na něj někdo cizí narazil a přečetl si ho. Ano, to riziko tu je, ale dá se minimalizovat a za ty výhody deníku to stojí. Sám si vedu deník rok a půl. Ze začátku jsem ho schovával pod koberec u topení, dnes ho však nechávám běžně ležet na stole s ostatními věcmi. Dle mě je toto nejlepší skrýš, jelikož deník vedu v běžném sešitě a tak dokonale splyne s okolím. Osobně si myslím, že i kdyby na něj někdo narazil, tak nebude tak zvědavý, jako by ho našel schovaný pod kobercem, což se během vysávání může stát raz dva. Tento způsob maskování není pro každého, ale dá se ještě vylepšit tím, že na začátek popřejete čtenáři pěkné čtení, tím už naprosto zničíte toho zvídavého ducha člověka, který by se vám za to rád vysmál, jelikož najednou ví, že o něm víte.

Na závěr bych dodal, že deník je doopravdy geniální pomocník hlavně tím, že nám pomáhá srovnat své vlastní myšlenky a při zpětném čtení nám vždy připomene, proč například míříme tam, kam míříme. Já bych se svého deníku už nevzdal. A co vy, vedete si deník?

PΩTRIK

 

Komentáře

:)

lvíče 22.02.2014
Deník je určitě fajn. Sama si ho píšu, ovšem tak nějak chaoticky. Vždycky, když mě něco napadne, vyhrabu ho a píšu. Jednou, když jsem pročítala pár zápisků, našla jsem nějakou historku, co mi říkala kamarádka. Napsala jsem na to téma slohovku a, světe div se, mám jedničku. Pravda je, že by mi asi nebylo příjemné, kdyby ho někdo přečetl, ale na druhou stranu jeho chyba, třeba by se dočetl něco o sobě... :)

denik

martin 22.02.2014
Denicek mám také, ale moc ho nepisu... Občas na svém webu, kde píší své vzpomínky, postřehy a nebo co chci říci sobě a nebo svému okolí.
Je totiž pravda, ze papíru se to říká lépe.
Martin

Přidat nový příspěvek