Nejsi horší než ostatní

29.03.2014 14:00
Dnes jsem navštívil mou oblíbenou stránku a narazil jsem na článek Lea Babauty, který mi doslova vyrazil dech. Rozhodl jsem se, že ho pro vás přeložím a podělím se tak s vámi o jeho moudrá slova.
 
 
 
Včera jsem měl rozhovor se zamilovaným člověkem o jeho problémech a během toho jsem mu několikrát zopakoval: "Všichni máme strach. Všichni."
 
A je to pravda. Strach a problémy, které máš, nejsou jen tvoje.
 
My všichni je máme, obvykle tajně, často schované i před sebou samými.
 
Myslíme si, že jen my máme strach, ale nemáme. My všichni ho sdílíme, je jako společná nit, která nás lidi spojuje.
 
Myslíme si, že naše neúspěchy jsou horší, než neúspěchy ostatních, ale nejsou. Každý máme neúspěchy, jsme jimi zahanbení, nikdo se jim nevyhne. Jsou součástí nás samých. A je přirozené, že my lidé se neúspěchům snažíme vyhnout.
 
Každý další má stejné problémy jako ty: strach z neúspěchu, z neschopnosti se rozhodnout, z nejistoty či strach z nepohodlí.
 
Strach z toho, že nejsme dost dobří.
 
Každý další má stejné neúspěchy jako ty: prokrastinace (odkládání povinností), sobectví, nejistota, nespokojenost sám se sebou, nedisciplinovanost a snaha vyhnout se těžkému a děsivému.
 
Nejsi v tom sám.
 
Nejsi horší.
 
Jsi člověk. A svými neúspěchy a slabinami jsi stejný jako já, jako každý na této planetě.
 
PΩTRIK