Změň inspiraci v akci

30.05.2014 22:30


Nedávno Leo Babauta na svém blogu zveřejnil článek o tom, jak změnit inspiraci v akci. Toto téma je pro mě velice aktuální a věřím, že pro tebe také. Zde je tedy český překlad jeho článku.

 

Kolikrát jsi už četl skvělý článek, měl nápad, nebo chtěl něco změnit... ale pak to neudělal?

Právě toto je jedním z největších zklamání lidí, kteří navštěvují tuto stránku. Lidé se obviňují za to, že svůj plán nepřevedli v akci.

Chce to změnit přístup.

Vzpomínám si na spoustu momentů, kdy jsem byl něčím velice inspirován, ale nepustil jsem se do toho. Chtěl jsem běžet maraton, zkusit triatlon, napsat knížku, začít blog, zhubnout, dostat se z dluhů, začít vstávat brzy, zjednodušit můj život. Ale nic jsem pro to neudělal.

Neměl jsem čas. Byl jsem unavený. Měl jsem spoustu jiných věcí na práci. Ale všechno to byly jen výmluvy.

Naučil jsem se však pár věcí, které mě pomohly, a tak jsem asi za rok dokázal všechny ty věci zmíněné výše splnit. Pustil jsem se do toho a tím způsobil, že se věci daly do pohybu. Výmluvy byly překonány.

Zde jsou body, které mi pomohly:

1/ Sděl někomu, že to dokážeš. Pokud máš nápad jen ve své hlavě, tak nejsi jeho součástí. Nic se nezmění. Vše začíná tím, že komukoli sdělíš, že se do toho hodláš pustit.

2/ Najdi si čas. Hodně lidí udělá krok 1, ale tím končí. Musíš si udělat čas. I kdyby to mělo být jen 10 minut. Nejlépe hned po něčem, co děláš denně - například hned po probuzení, po snídani, hned po zapnutí počítače atd. Najdi si volný čas hned teď.

3/ Začni tak zlehka, jak jen dokážeš. Mnoho lidí udělá chybu tím, že do toho skočí po hlavě, jelikož jsou příliš motivovaní. Pokud začneš s posilováním hodinu denně, či se učit anglicky po dvě hodiny, tak s velkou pravděpodobností neuspěješ. I půl hodiny je moc. Začni s 10 minutami. Možná s pěti. Nebo s dvěma, jsi-li hodně zaneprázdněný. Najít si dvě minuty denně není zas tak těžké.

4/ Zavázej se. Největším problémem lidí je, že svůj závazek neberou vážně. Když někomu řekneš o tom, že hodláš začít změnu, tak si myslíš, že jsi se zavázal. Jenže nezavázal. Opravdu se zavážeš teprve tehdy, když o tom napíšeš na blog (nemáš-li, tak začni). Napiš o tom na Facebooku či na jiné sociální síti. Řekni o tom 100 lidem. Vlož do toho peníze. Řekni, že budeš zpívat na veřejnosti, pokud neuspěješ. Ujisti okolí, že to myslíš vážně.

5/ Vytvoř si připomínku. Je lehké zapomenout, pokud začínáš. Pokud si chceš jít ráno zaběhat, potřebuješ něco, co ti nedovolí zapomenout: polož si běžecké boty vedle postele, nebo do dveří. Polož si běžecké oblečení na stolek. Nebo v něm rovnou spi. Udělej si velkou poznámku, kterou nepřehlédneš. Připomínky v počítači či telefonu jsou také dobré.

6/ V moment kdy budeš chtít přestat si dej pauzu. Bude spousta chvil, kdy si budeš říkat, že dneska to vynecháš a budeš pokračovat zítra. Tohle je okamžik, který nesmíš nechat jen tak projít. Zastav se a na chvíli se posaď, ne však k počítači, a zamysli se. Čeho se bojíš? Co tě brzdí? Je zde něco nepříjemného a ty se tomu chceš vyhnout. Místo toho se usměj, nadechni a pokračuj. Pokračuj a užívej si to. Bude se ti to líbit.

PΩTRIK