Obdaruj bližního svého

25.05.2014 21:30

Není tomu dlouho, co jsem byl skrblík.

Když už jsem někoho obdaroval, ujistil jsem se, že mi to přinese značné výhody. Například dárky jsem daroval tak, abych je mohl využívat i já. Vlastně jsem obdarovával sám sebe, jen trochu mazanou cestou.

Naději k tomu, že mohu být lepším člověkem, podnítilo kreslení.

Ze začátku jsem kreslil pro sebe - jak jinak. Později mě to však přestalo bavit, a tak jsem začal kreslit pro lidi kolem mě. Jenže obrázky jsem nedaroval, vždy jsem je jen ukázal a pak si je schoval. Dokonce ani věnování jsem nepsal, leda na ty méně povedené...

Kreslil jsem a kreslil jsem.

Po čase mi to už přišlo blbé. Kreslit pro někoho, když tam ani to věnování nedám? Toto jsem si začal uvědomovat asi v období letošních vánoc. Vlastně to byly první vánoce, kdy jsem na rodinu trochu myslel a chtěl, aby si dárky ode mě užili oni, ne já...

Byl to skvělý pocit, sedět tak u stromku a pozorovat, jak jim září oči. Teprve až potom jsem se poustil do těch vlastních. Byly to naprosto jiné vánoce...

Po Novém roce jsem se pustil do nové kresby (zdravím Nelku) a po jejím dokončení dokonce přiložil věnování. A to i přesto, že se mi kresba líbila... Musím však uznat, že jsem se trochu kroutil, když jsem ho psal.

Tím okamžikem se vše změnilo. V ten moment jsem zjistil, že jsem vlastně o nic nepřišel. Udělal jsem obrázkem obrovskou radost a tím způsobil radost i sobě...

Od té doby už věnování není problém, celkově není problém někoho obdarovat. Už nepřemýšlím nad tím, co z toho budu mít já - přemýšlím více nad tím, zda tím udělám radost.

Hrozně mě těší, když mohu lidi obdarovat, a to jak dárkem, úsměvem či pomocí. Je to parádní pocit.

Tím, že někoho obdarujeme o nic nepřijdeme. Naopak tím uděláme radost jak jemu, tak sobě.

PΩTRIK