Kniha knih

13.04.2014 09:00

Tento týden se mi do rukou dostala zvlášťní knížečka - Johnathan Livingston Racek od Richarda Bacha. Já tedy zrovna moc nečtu, jelikož raději píši, a tak jsem vůči dané literatuře byl skeptický. Fajn, přečtu si to teda, řekl jsem a cestou domů jsem si ji v autobuse rozevřel.

Jakým překvapením pro mě bylo, když jsem si už po pár řádcích tuto knížku zamiloval! Bez přehánění mohu říci, že ta malá knížečka mi po pár stránkách řekla o životě daleko víc, než dokázaly všechny ostatní dohromady. Možná nevěříte, nedivil bych se vám, ale je to tak. A o čem že vlastně je?

Příběh pojednává o životě (ne)obyčejného racka, kterého už od mala fascinuje život. Ostatní racky zajímá jen potrava a létání berou jako prostředek k lovu, pro Jonathana je létání něčím báječným a fascinujícím. Snaží se létat výš a rychleji, zdokonaluje techiku letu a užívá si to. Bohužel je jiný, proto ho bratrstvo vyhnalo...

Knížka má jednoduché poselství: Jdi za svým štěstím, jdi za tím, co tě baví a užívej si to naplno. Ano, možná tím ztratíš své přátele, kteří tvou zálibu budou mít za hloupou či zbytečnou, ale vytrváš-li získáš nové, lepší. Získáš takové přátele, kteří budou tvou radost sdílet a kteří ti pomohou dokázat daleko víc.

Doporučuji vám tedy si ji zapůjčit či koupit, zaručuji, že nebudete litovat. Tu mou však musím bohužel vrátit, tudíž hurá navštívit knihkupectví...

PΩTRIK