(novo)Roční výzva

26.01.2014 21:51

Leden se blíží ke konci. Od momentu, kdy si většina z nás dává předsevzetí, uběhly tři týdny. Bohužel většina lidí už dávno ani neví, že si nějaké předsevzetí dala. Článků o tom, jak udržet Novoroční předsevzetí je hodně. Když si zadáte do google vyhledávače slovo „návyky“, tak vám to vyhledá asi miliardu odkazů za setinu sekundy.

Jako vy, i já si neodpustím Novoroční předsevzetí, ale po předchozích nezdarech jsem se rozhodl to tento rok zkusit jinak… Minulý rok jsem si předsevzal, že budu jíst zdravěji, více sportovat a méně času trávit u internetu a tak dále… Jak asi tušíte, dodržovat toto všechno mi vydrželo asi týden, možná ani to ne. Jak jsem řekl, tento rok na to jdu od lesa - rozhodl jsem se totiž, že každý měsíc se budu věnovat jen jedné změně - ano, jen jediné výzvě. Celý jeden měsíc budu přemýšlet nad tím, jak ještě více zlepšit tu danou změnu a jak ji více zapojit do svého života.

Proč jen jednu věc najednou? Protože když svou pozornost rozmělním, tak nového návyku nedosáhnu. Náš mozek je totiž dělán na to, aby v jediný moment dokázal pracovat jen na jediném problému. U mužů je tento jev patrný, že ano, ale ženy možná namítnou, že ony dokáží najednou vařit, telefonovat a ještě si zapisovat to, co právě někdo říká v televizi…

A které to jsou ty výzvy?

 

 

Leden – měsíc bez mého notebooku … jako poznámku jsem si k tomu dodal, že to platí jen v pracovní dny a netýká knihoven. Cílem je lépe využívat čas, který pro internet mám.

Únor – měsíc brzkého zalehnutí... aktuálně totiž chodím spávat hrozně pozdě a přes dny bývám jako tělo bez duše. Cílem je získat více energie a využít večerní čas, kdy už stejně nic užitečného nedělám.

Březen – měsíc bez internetu... poznámkou je, že na počítač mohu a též smím využívat internet v knihovnách. Ve výsledku bych měl více psát či kreslit a omezit svou závislost na sociálních sítích.

Duben – měsíc ranních rozcviček... ranní rozcvička a opláchnutí obličeje studenou vodou je skvělý start do každého nového dne a proto bych se rád na toto zaměřil. Za cíl mám lépe a energeticky začít den.

Květen – měsíc časného vstávání... je dobré mít svůj biorytmus a proto bych rád sladil časy mého vstávání. Přeci jen jednou vstávat v šest a jindy v deset není pro tělo dobré. Cíl tedy jasný.

Červen – měsíc pitného režimu... je tomu už nějaký čas, co jsem se rozhodl pít, až na výjimky, akorát vodu z kohoutku. Piji však málo a s přicházejícím létem by to tělu neprospělo.

Červenec – měsíc posilování... mám doma dvě činky, posilovací stroj a oboje využiji jen příležitostně. To hodlám změnit. Cílem je nabrat trochu svalů, kvůli vlastnímu dobrému pocitu.

Srpen – měsíc běhání... běhal jsem celé minulé prázdniny a proto bych se rád opět na tuto činnost zaměřil. Běhat sice hodlám už od dubna, ale v srpnu se více zaměřím na techniku a pravidelnost.

Září – měsíc žití okamžikem... stále někam spěchám a přemýšlím nad tím, co budu dělat, místo toho, abych si užíval aktuální chvíle a to hodlám změnit! Cílem je více si užívat drahocenného času.

Říjen – měsíc nesezení... dodatek: na židli maximálně 45 minut. Nedávno jsem četl článek o tom, že sezení zabíjí (a to nejen čas), a proto budu dávat pozor na to, abych se po chvíli vždy zvedl, napil se třeba, protáhl, koukl z okna... prostě změnil polohu.

Listopad – měsíc meditací... o meditacích jsem hodně slyšel a prý člověka uvolní a pročistí mu hlavu. Proto bych s nimi rád začal, nebo je alespoň vyzkoušel.

Prosinec – měsíc bez prokrastinace... za tímto děsivým slovem se skrývá to, že nebudu odkládat věci a že to, co je důležité udělám hned, abych si poté mohl užívat volného času bez stresu.

 

 

I kdybych si udržel jen polovinu návyků, tak by to byl skvělý úspěch. Věřím však, že osm měsíců dám... uvidíme. Každopádně i Vám doporučuji něco takového zkusit. Můžete se inspirovat mým seznamem, či si vybrat vlastní body, nejlépe ty návyky, které Vám samotným brání v lepším a spokojenějším životě.

Přeji Vám k případným změnám hodně vytrvalosti, síly a hlavně motivace.

PΩTRIK

 

Komentáře

:O

Tenistka11 26.01.2014
Velmi krásný článek... Abych řekla moc se mi líbil! Nebyl nudný, prostě takový zajímavý:)

Přeji Ti aby se ti to povedlo!!!
Tenistka11.

Přidat nový příspěvek